Bijzondere activiteiten

Op onze school organiseren we elk jaar veel bijzondere, veelal schoolbrede, activiteiten zoals de kerstviering, het sinterklaasfeest en een sportdag. Hieronder lichten we een aantal bijzondere activiteiten kort toe.

• De sportdag
    Ieder schooljaar wordt de sportdag georganiseerd in het Olympisch Stadion.
  • Het project
    Enkele weken per jaar staat de hele school in het teken van ‘het project’. In deze periode zijn wij met alle leerlingen van alle groepen bezig met één centraal thema. Ieder jaar wordt bij de start van het schooljaar een nieuw thema vastgesteld. Zo waanden onze leerlingen zich in 2018 een ware ‘Robinson’ tijdens het project “Op een onbewoond eiland”. In 2019 hebben we een Poëzieproject gehad en waren onze leerlingen échte uitvinders tijdens het wetenschappelijke project. Andere voorbeelden zijn het filmproject en het fotografie project.
  • Sinterklaas
    Rond 5 december bezoekt de goedheiligman onze school. Hij gaat langs bij alle groepen. Vanaf groep 5 wordt het feest ook gevierd met surprises.
  • Kerstviering
    Ieder jaar vieren wij samen, alle leerlingen, personeel en ouders, het Kerstfeest. Deze bijzondere viering vindt plaats in de Keizersgrachtkerk.
  • Open School
    In het najaar organiseren we een open middag. Alle ouders en geïnteresseerden zijn dan welkom om een kijkje te nemen in de klassen. Onze leerlingen laten graag zien waar zij op school mee bezig zijn.
  • Adopteer een monument: het Zigeunermonument
    Ieder jaar leggen de leerlingen van groep 8 in de maand april of mei een krans bij het Zigeunermonument op het Museumplein ter nagedachtenis aan de Roma en Sinti die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. We doen dit samen met de Sinti muziekgroep ‘Tabor’. In die periode staan we in de groepen 7 en 8 stil bij de gevolgen van rassen- en volkerenhaat, toen en nu.
  • Bazaar
    Eenmaal in de twee jaar organiseren wij een rommelmarkt en/of activiteitenmiddag. Op deze middag wordt geld ingezameld voor een goed doel.
Sluiten
INLOGGEN PARRO